18. edycja Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej

  • Trwa rejestracja do największego konkursu edukacyjnego GPW – Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej skierowanej do uczniów szkół ponadpodstawowych oraz starszych klas szkół podstawowych
  • Gra będzie się toczyć na platformie GPWtr@der, wiernie oddającej rynek giełdowy i pozwalającej na symulowane inwestycji w instrumenty finansowe
  • Pula nagród wynosi 100 tys. zł

 

Na czym polega SIGG?

SIGG to internetowa gra inwestycyjna realizowana na specjalnie przygotowanej i całkowicie zmodernizowanej na potrzeby 18. edycji platformie GPWtr@der. Każdy zespół dysponuje jednym rachunkiem inwestycyjnym i określoną kwotą wirtualnych pieniędzy. Uczestnicy najpierw poznają instrumenty finansowe notowane na warszawskiej giełdzie: akcje, ETF-y i kontrakty terminowe, a następnie wspólnie decydują, w jakie chcieliby zainwestować i dokonują transakcji. Zarówno inwestowane pieniądze, jak i zawierane transakcje, są wirtualne, ale zlecenia są realizowane na podstawie pochodzących z rzeczywistego rynku ofert kupna i sprzedaży. Taki mechanizm doskonale oddaje giełdową rzeczywistość, a uczniowie w praktyce uczą się na czym polega inwestowanie na giełdzie, poznają ryzyko z tym związane i skutki negatywnych decyzji, które każdego dnia mają przełożenie na pozycję zespołu w rankingu SIGG.

Gra podzielona jest na etapy:

  • Gra testowa: (21 października 2019 r. – 31 października 2019 r.),
  • Etap 1: transakcje na akcjach i ETF-ach (4 listopada 2019 r. – 10 stycznia 2020 r.),
  • Etap 2: transakcje na kontraktach terminowych (25 lutego 2020 r. – 26 marca 2020 r.),
  • Finał w Sali Notowań GPW (16 kwietnia 2020 r.).

10 tysięcy złotych to nagroda dla najlepszego zespołu. Pozostałe zespoły i nauczyciele, którzy zajmą kolejne miejsca na podium oraz miejsca od czwartego do 20. także mogą liczyć na nagrody finansowe. Specjalne nagrody czekają na klasy oraz osoby z najlepszymi wynikami w części edukacyjnej SIGG – dofinansujemy przyjazd i zapewnimy atrakcyjny program wizyty na giełdzie.

Jak się zarejestrować?

Pierwszy krok wykonuje nauczyciel – opiekun grupy, który rejestruje szkołę oraz dodaje nazwy zespołów na https://sigg.gpw.pl/sigg/signup/teacher. Następnie każdy z uczniów zakłada własne konto, wybiera szkołę, nauczyciela oraz zespół. Konkurs rozpoczyna rozgrzewka, czyli gra testowa, a potem czas na wirtualne inwestowanie.

Rejestracja trwa do 20 października br. Wcześniej należy zapoznać się z regulaminem dostępnym na sigg@gpw.pl oraz www.gpw.pl.

Kontakt: Rafał Szczawiński