WYCIECZKA SZKOLNA – GÓRY STOŁOWE – PRAGA

W dniach 4-8 czerwca 2018r. młodzież Zespołu Szkół w Lubawie była na  5-dniowej wycieczce. Głównymi atrakcjami turystycznymi, które mogliśmy podziwiać były:

Dzień I- zwiedzaliśmy dawną kopalnię węgla kamiennego Nowa Ruda. Uczniowie rozpoczęli zwiedzanie od muzeum tej kopalni, gdzie zapoznali się z historią kopalni, powstaniem węgla w dziejach Ziemi. Potem weszli na podziemna trasę i poznali pracę górników oraz działanie kopalni węgla w latach jej świetności. Skarbnik, który pilnuje obecnie kopalni dostarczył wszystkim sporo wrażeń.

Dzień II- Góry Stołowe. Tego dnia zdobyliśmy najwyższy szczyt w tych górach SZCZELINIEC  919m n.p.m. oraz podziwialiśmy różnorodne formy skał osadowych, labirynty skalne zwane Błędne Skały.

Dzień III–  Adrspasske Skały czyli Skalne Miasto w Czechach. Wędrowaliśmy ścieżką wśród skalnych form, które  przypominały różne kształty zwierząt, dzbanki, wieże i inne. Podziwialiśmy ukryty w skałach wodospad i płynęliśmy po jeziorku położony wśród tych przepięknych skał.

Tego dnia również zwiedzaliśmy miasto Kudowa Zdrój- słynne uzdrowisko w Kotlinie Kłodzkiej. Byliśmy też w Wambierzycach- Bazylika nazywana śląskim Jeruzalem

Dzień IV- Praga. Ten dzień to zwiedzanie najważniejszych atrakcji stolicy Czech. Widzieliśmy zmianę warty wojskowej  przy Pałacu Prezydenckim, Hradczany, Katedra Świętych Wita, Wacława i Wojciecha, Most Karola nad Wełtawą, Brama Prochowa oraz Plac Wacława w dzielnicy Nowe Mesto. Jechaliśmy też słynnym praskim metrem.

Dzień V- odwiedziliśmy ZOO we Wrocławiu, gdzie główną atrakcją jest Oceanarium i Afrykarium.

Punktem noclegowym wycieczki były Duszniki Zdrój- kolejne uzdrowisko w tym regionie. Uczniowie odwiedzili w tym mieście Muzeum Papiernictwa  oraz Park Zdrojowy z przepiękną fontanna i dworkiem Chopina.

Podsumowując wycieczka była bardzo udana i pełna atrakcji. Pogoda i humory dopisały. Wszyscy szczęśliwie wrócili do Lubawy.

Dziękujemy naszej wspaniałej młodzieży.